Super voeding top 8

  • Aardbeien en bessen ( waaronder bonen, tomaten, walnoten, spinazie, broccoli, pompoenen, sinasappels, groene thee, acai fruit, ui achtigen zoals knoflook en ui, linzen, rode pepers, noten en zaden, gerstegras en tarwegras, boekweit en quinoa.) Hebben een remmende werking op darm- en borstkankercellen. De pure vitamine c in samenwerking met de andere stoffen van bessen zorgen voor synenergie. (samenwerkende kracht)
  • Chlorella (groenwier) verdrijft vermoeidheid, versterkt het immuunsysteem, prestatieverbeterend, helpt bij bloedarmoede, vertraagt het verouderingsproces, verbetert spijsvertering en stoelgang, helpt tegen constipatie, helpt bij het vermageren, houdt huid fris en jong, helpt bij slechte adem en lichaamsgeurtjes en helpt tegen hoge bloeddruk.
  • Geelwortel ook bekend als curcuma. Antioxidant, help mee om giftige stoffen uit het lichaam te verwijderen. Stimuleert de werking van de galproductie waardoor je lichaam schadelijke stoffen sneller kan verwijderen. Het sloopt kankercellen en heeft een remmende werking op de ontwikkeling van Altzheimer.
  • Kiemgroenten zijn jonge plantjes die geoogst worden wanneer ze net opkomen. Op zo`n moment zitten de kiemen vol met gezonde vitaminen. Het geeft een broodje of een salade net wat extra smaak en het is nog super gezond ook!
  • Kokosolie bevat geen transvetten en zit vol met laurine- en caprinezuur. Met name het caprinezuur is erg gezond, dit vinden we ook terug in de moedermelk. Kokosolie heeft hierdoor een antimicrobiële werking. (natuurlijk antibiotica) Hier kunt u de scriptie van Marion Vallen lezen over kokosolie.
  • Noten (niet geroosterd of met zout!) horen zeker thuis in deze top tien. Noten zijn rijk aan vitaminen (B1, B2, B6 en E) en hebben een hoog gehalte aan mineralen. Noten zijn een goede vleesvervanger en kunnen daarom heel goed als een volwaardige maaltijd dienen samen met wat groente of fruit.
  • Spirulina heeft tien vitaminen en twaalf minarelen . Dit spiraalvormig algje is de koning in de vitaminen en mineralen wereld. Gebruik het bij het herstel naar ziekte, vermoeidheid, overgewicht, zwangerschap, huidklachten, bloedarmoede of leveraandoeningen. Bij zware inspanning, een zwak immuunsysteem of maagzweren.
  • Speltbrood bevat meer mineralen en heeft van nature 40% minder fytinezuur dan tarwe, ook is de smaak erg te vergelijken met gewoon brood wat uiteraard een enorme plus oplevert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *